Мета:Сформувати
в учнів поняття про суцвіття, їх типи, біологічну роль, показати різноманітність
суцвіть як результат пристосування рослин до різних умов життя.
Методи:Бесіда,
«мозковий штурм», розповідь, робота з підручником, гербарієм, таблицями.
Тип уроку:Засвоєння
нових знань.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Назвіть органи квіткових рослин.
2.Що таке квітка?
3.Яка будова квітки?
4.Яку функцію виконує оцвітина?
5.Яку роль у квітці виконують
маточки й тичинки?
6.Які квітки називаються
одностатевими?
7.Наведіть приклади рослин, що
мають одностатеві квітки.
8.Наведіть приклади рослин, що
мають двостатеві квітки.
9. Порівняйте квітування тюльпана і
верби.
10.Як
називається сукупність квіток? Яке їх біологічне значення?
ІІ. Засвоєння нових
знань.
Лабораторна робота №
15
Тема:
Будова і різноманітність суцвіть.
Мета:Ознайомитися
з будовою й різноманітністю суцвіть, навчитися розрізняти їх.
Об'єкти і
обладнання: Колекції або зразки рослин з різними типами суцвіть,
лупи, препарувальний набір, таблиці, робочий зошит, підручник.
Теоретичний матеріал:
Суцвіття — це сукупність квіток на спільній осі. Розрізняють різні типи суцвіть
залежно від розташування квіток на осі. Якщо вісь суцвіття не розгалужується,
суцвіття називають простим. До таких належать: китиця, колос, початок, щиток,
зонтик, кошик. У складних суцвіттях вісь розгалужується. Із складних суцвіть
найчастіше зустрічаються :складний зонтик, складний колос, волоть, сережка,
розвилка.
ХІД РОБОТИ
Завдання 1.
Ознайомитися з будовою і типами простих суцвіть.
1.Розгляньте живі і гербарні зразки
рослин з різними типами суцвіть. Знайдіть у суцвіттях осі й окремі квітки. Під
керівництвом учителя, користуючись таблицями, підручником, назвіть рослини і
типи їх суцвіть.
Завдання 2.
Ознайомитися з типами складних суцвіть.
1.
Виберіть із
запропонованих зразків рослини такі, що мають складні суцвіття. Уважно
розгляньте суцвіття і встановіть їх типи.
IIІ. Узагальнення, систематизація і застосування знань.
1. Яка біологічна
роль суцвіть? Поясніть існування різноманітних типів суцвіть.
2. Виберіть правильне визначення
суцвіття серед наведе них визначень.
Суцвіття — це :
а) група квіток, розміщених у
певному порядку на спільній осі;
б) група клітин;
в) сукупність квіток.
3.
Виберіть групу простих суцвіть серед наведених груп:
а) зонтик, волоть, колос;
б) китиця, зонтик, колос, кошик,
волоть;
в) початок, щиток, завійка.
IV. Підведення
підсумків уроку, оголошення завдань додому
Немає коментарів:
Дописати коментар