четвер, 2 лютого 2017 р.

Урок на тему: «Суцвіття, їх різноманітність і біологічне значення.» (7 клас)


Мета:Сформувати в учнів поняття про суцвіття, їх типи, біологічну роль, показати різно­манітність суцвіть як результат пристосування рослин до різних умов життя.
Методи:Бесіда, «мозковий штурм», розповідь, робота з під­ручником, гербарієм, таблиця­ми.
Тип уроку:Засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Назвіть органи квіткових рослин.
2.Що таке квітка?
3.Яка будова квітки?
4.Яку функцію виконує оцвітина?
5.Яку роль у квітці виконують маточки й тичинки?
6.Які квітки називаються одностатевими?
7.Наведіть приклади рослин, що мають одностатеві квітки.
8.Наведіть приклади рослин, що мають двостатеві квітки.
9. Порівняйте квітування тюльпана і верби.

10.Як називається сукупність квіток? Яке їх біологічне значення?
ІІ. Засвоєння нових знань.
Лабораторна робота № 15
Тема: Будова і різноманітність суцвіть.
Мета:Ознайомитися з будовою й різноманітністю суцвіть, навчитися розрізняти їх.
Об'єкти і обладнання: Колекції або зразки рослин з різними типами суцвіть, лупи, препарувальний набір, таблиці, робочий зошит, підручник.
Теоретичний матеріал: Суцвіття — це сукупність квіток на спільній осі. Розрізняють різні типи суцвіть залежно від розташування квіток на осі. Якщо вісь суцвіття не розгалужується, суцвіття називають простим. До таких належать: китиця, колос, початок, щиток, зонтик, кошик. У складних суцвіттях вісь розгалужується. Із складних суцвіть найчастіше зустрічаються :складний зонтик, складний колос, волоть, сережка, розвилка.
ХІД РОБОТИ
Завдання 1. Ознайомитися з будовою і типами простих суцвіть.
1.Розгляньте живі і гербарні зразки рослин з різними типами суцвіть. Знайдіть у суцвіттях осі й окремі квітки. Під керівництвом учителя, користуючись таблицями, підручником, назвіть рослини і типи їх суцвіть.
Завдання 2. Ознайомитися з типами складних суцвіть.
1.       Виберіть із запропонованих зразків рослини такі, що мають складні суцвіття. Уважно розгляньте суцвіття і встановіть їх типи.

IIІ. Узагальнення, систематизація і застосування знань.
1. Яка біологічна роль суцвіть? Поясніть існування різноманітних типів суцвіть.
2. Виберіть правильне визначення суцвіття серед наведе­ них визначень.
Суцвіття — це :
а) група квіток, розміщених у певному порядку на спільній осі;
б) група клітин;
в) сукупність квіток.
3. Виберіть групу простих суцвіть серед наведених груп:
а) зонтик, волоть, колос;
б) китиця, зонтик, колос, кошик, волоть;
в) початок, щиток, завійка.

IV. Підведення підсумків уроку, оголошення завдань додому

Немає коментарів:

Дописати коментар